TellTale הפתיעה רבים וטובים כאשר הצליחה לשווק ולמכור בהצלחה קווסטים (משחקי הרפתקאות) תלת ממדים המתבססים על מותגים ידועים יחסית כגון סאם ומקס, אי הקופים או הקומיקס בון (Bone). מעניין לבחון כיצד הצליחה החברה במקומות שבהם כל כך הרבה נכשלו:
1.תלת ממד, אבל כזה שעדיין אפשר להנות ממנו - רוב משחקי החברה מופעלים באמצעות העכבר או באמצעות שילוב של מקלדת ועכבר. לעומת זאת, רוב משחקי ההרפתקאות התלת ממדים עד אז (כגון Grim Fandango) השתמשו בממשק מקלדת בלבד אשר אילץ את השחקנים להתקרב אל כל אוביקט אותו רצו לקחת וללחוץ על אות מסוימת שסימנה פעולה כגון לקיחה (T - Take) או פתיחה (O - Open). הצבעה באמצעות העכבר פותרת את הבעיות האלו ושחקנים רבים כבר רגילים להשתמש בעכברו ומקלדת בו זמנית. מיותר לציין שבתלת ממד אנימציות רבות נראות ריאליסטיות יותר מאשר בדו מימד.
2.מודל הורדות נוח ופשוט - מודל ההורדות של החברה מתבסס על מה שמכונה לפעמיים הורדה ישירה (בניגוד לתוכנות שיתוף קבצים) - מדובר בהורדה של משחקים מהרשת בלי קניה של דיסק פיזי או שימוש בתוכנות שיתוף קבצים. המשמעות היא שהמשחקים יורדים משרת מרכזי בו המהירות בדרך כלל סבירה ובדיוק כמו שמורידים כל קובץ אחר. לאחר הפעלת הקובץ ניתן לגשת לדמו של המשחק או לפתוח את המשחק המלא באמצעות הקוד אותו מקבלים בעת הרכישה.
3.לא להעמיס על השחקן - משחקי הרפתקאות רבים פותחים לפני השחקן עשרות מסכים כבר בתחילת המשחק ומקשים לגלות במה בדיוק צריך להתרכז. לפעמים השחקנים פשוט חוזרים שוב ושוב לאותם מקומות על מנת לבדוק שהם לא פספסו בטעות איזשהוא חפץ שאפשר לקחת (מכונה באנגלית Pixel Hunt בגלל הגודל הקטנטן של הפיקסלים). Telltale נקטה בגישה שונה - המשחק פותח לפני השחקן מעט מסכים כל פעם ולכן הוא מתרכז בחידות וכיצד לפתור אותן ולא בסתם שיטוטים מיותרים.
4.מבנה אפיזודי - הוצאת המשחק בחלקים (או פרקים) מאפשרת לחסוך בעלויות הפיתוח מכיוון שחלק מהדמויות והמסכים כבר הופיעו בפרקים הקודמים. בין פרק לפרק ישנם שינויים קטנים יחסית כמו הוספה של פריטים חדשים (בסאם ומקס יש תמיד בארון מזכרות מהפרקים הקודמים). בין עונה לעונה יש כבר שינויים גדולים יותר, אך עדיין לא מדובר בהתחלה מאפס מכיוון שתמיד יש דמויות מפתח או מסכים קבועים. למעשה יש הקבלה טובה למדי בין הוצאת משחק בפרקים ועונות לבין סדרות טלווזיה מתמשכות. מבחינת השחקנים עצמם נשמר מעין מתח מסוים או הייפ שמשמר את עצמו. כאן ניתן לקרוא על כמה דוגמאות נוספים למשחקים בפרקים שאינם בהכרח קווסטים.
5.מולטי - פלטפורם - אם בעבר משחקי הרפתקאות יצאו בעיקר למחשב האישי, את רוב המשחקים של טל טייל ניתן לשחק גם בקונסולות. למרות שדרישות המערכת הן גם כך מאוד נמוכות, תמיד יהיו כאלו אשר מעדיפים לשלם בצורה שהם כבר מכירים או לשחק בסלון מול מסך HD גדול.
אז עם כל הכבוד לקווסטים הדו מימדים שעדיין שומרים על קהילת מעריצים הדוקה וכבודם במקומם מונח, נראה כי סוף סוף נקבע רף סטנדרטי גם למשחקים שכאלו בתלת ממד. מי שנרתע לאחר ששיחק באסונות טבע כגון Simon The Sorcerer 3D ישמח לגלות שאפשר גם אחרת.